IMG20220515202325.jpg

Eldsjälen Harald Nordkvist
har gått bort

Vår vän och tidigare mångåriga ordföranden i Tynderö Fiskareförening, Harald Nordkvist på Bäräng, har avlidit och våra varmaste tankar går till hustrun Öie-Mai med familj.

Färja-området med restaurangen, platser för husbilar och nya kajer, är ett resultat av Haralds starka drivkraft och engagemang för Tynderö Fiskareförening. Harald brann för sitt Tynderö och för landsbygdsutveckling. Med goda kontakter, en positiv syn på möjligheter och med en tydlig målbild av hur Färja-området kunde räddas från förfall och utvecklas efter fisketsupphörande, så verkade Harald in i det sista för det Färja vi ser idag.

Vi i föreningen har nu uppdraget att vårda och förvalta Haralds insatser in i framtiden. Vår saknad av vännen Harald är stor.

Tynderö Fiskareförening